Jak přežít a nenaštvat lékaře

Stojíme-li tváří v tvář nějakému velkému neštěstí, jsme ochromeni šokem a hrůzou. Ale nepřipouštíme si nebo nechceme vědět, že se totéž může odehrát v jiném převleku minutu po minutě, den po dni nenápadně, tiše a bez pozornosti veřejnosti všude po celém světě v oboru zvaném zdravotnictví.
Nebývá sice obvyklé, aby se o vážných tématech vtipně rozprávělo, autorce se to však nadmíru podařilo. V knížce bez patosu a vtipně odpovídá na otázky, jak zůstat naživu a přežít bez poškození na duchu a pokud možno i těle lékařskou péči. A také jak se stát správným a odolným pacientem, který si nenechá od zdravotnického personálu líbit často neurvalé a lhostejné zacházení, od lékařů zbytečné přehmaty a někdy i nepotřebné operace, pacientem, který se nejrůznějšími metodami a fígly dožaduje jako platící klient kvalitních služeb.
Autorka provází čtenáře častými i neobvyklými situacemi ve zdravotních střediscích, nemocnicích či na pohotovostech z hlediska obyčejného občana zdravého, nemocného, zraněného Jejíma očima vidíme lékaře z opačného úhlu, než se všeobecně o tomto oboru píše. Nepřipisuje jim výjimečné postavení, naopak trvá na tom, že jejich vlastní zbožštění a rádoby mimořádnost bílého klanu, je spíš ke škodě, než k užitku.
Kniha je napsána velmi kultivovaně a odvážně pojmenovává vše, co se jí nelíbí a co se příčí morálce, logice a často i zdravému rozumu. V tomto je jedinečná a zatím na našem trhu první.
Vhodnou formou pacientům napovídá, jak by si sami mohli pomoci při některých chorobách a jak by se měli chovat v obtížných situacích v komunikaci se zdravotnickým personálem.

www.knihi.cz